مجله سلامتي، زيبايي و پزشكي مجله سلامتي، زيبايي و پزشكي .

مجله سلامتي، زيبايي و پزشكي

لاغري با دستگاه چگونه است؟

روش هاي درمان چاقي با توجه به تاثير آن ها بر روي سلول هاي چربي به دو گروه دسته بندي مي شوند:

تاثير بر روي اندازه سلول هاي چربي مانند رژيم هاي لاغري، ورزش ها، جراحي هاي لاغري مانند عمل اسليو معده، باي پس و باندينگ شكمي

تاثير بر كاهش تعداد سلول ها مانند عمل ليپوساكشن و ليپوماتيك و لاغري با دستگاه هاي مختلف

انواع مختلف دستگاه هاي لاغري

براي لاغري با دستگاه مي توان از انواع مختلف اين دستگاه ها كمك گرفت.

دستگاه لاغري كويتيشن

دستگاه لاغري كويتيشن با استفاده از تكنيكي شبيه به سونوگرافي و با استفاده از امواج اولتراسوند موجب شكسته شدن سلول هاي چربي توسط مولكول هاي آب مي شود. در حقيقت برخورد امواج اولتراسوند با مولكول هاي آب باعث تشكيل حباب هاي ريز در آب مي شود كه اين فرايند كويتيشن نام دارد.

لاغري با دستگاه راديوفركانسي

دستگاه لاغري راديو فركانسي با گرم كردن سلول هاي چربي موجب شكسته شدن بافت همبند و آزادسازي اسيد هاي چربي و انتقال آن ها به سيستم لنفاوي مي شود. در اثر اين فرايند بافت هاي چربي كوچك تر شده و سايز اندام هاي داراي چاقي مانند سينه، باسن، شكم، پهلو، ران و …كم مي شود. علاوه بر اين، به دليل منقبض شدن پوست، پوست سفت تر شده و با افزايش ميزان توليد كلاژن جوان سازي پوست هم اتفاق مي افتد.

لاغري با دستگاه كرايوليپوليز

در روش كرايوليپوليز سلول هاي چربي به قدري سرد مي شوند كه بدن بتواند آن ها را شكسته و دفع كند. قرار گرفتن در دماي پايين موجب مي شود كه بافت چربي بدون آسيب رساندن به بافت هاي اطراف، از بين برود.

لاغري با مزوتراپي

مزوتراپي محلولي است كه از تركيب هورمون ها، آنزيم ها، ويتامين ها، عصاره گياهان، مواد معدني و مواد شيميايي مانند آمينوفيلين تشكيل شده است كه تزريق مقدار كمي از آن به ناحيه مورد نظر باعث تجزيه چربي هاي رسوب شده مي شود.

تاثيرات مزوتراپي

معمولاً مزوتراپي براي رفع چربي هاي رسوب كرده به زير پوست به كار مي رود اما در برخي موارد جهت جوان سازي پوست در دست، گردن و ديگر نقاط بدن هم استفاده مي شود.

نكته: اين روش براي چربي سوزي ران و پهلو مناسب است كه بهتر است در كنار روش هايي مانند كويتيشن و كرايوليپوز انجام شود تا تاثير بيشتري بر روي لاغري موضعي داشته باشد.

منبع: bariatricsurgery.ir


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ساعت: ۰۱:۲۸:۳۴ توسط:salemnews موضوع: جراحي زيبايي نظرات (0)

فيلر بيني چيست و براي چه كساني مناسب است؟

فيلر بيني يك روش زيبايي بدون جراحي است كه با تزريق فيلر (يك ماده پركننده ) به زير پوست بيني باعث تغيير فرم آن به صورت موقت مي شود. اين روش زيبايي امروزه طرفداران بسياري دارد كه آن را با عنوان “عمل بيني پانزده دقيقه اي” هم مي شناسند.

فيلر بيني براي چه كساني مناسب است ؟

به طور كلي فيلر بيني براي افرادي كه داراي نواقص جزئي در بيني خود هستند، مناسب است. افرادي با مشخصات زير مي توانند فيلر را به عنوان بهترين روش زيبايي براي بيني خود انتخاب كنند:

·        افرادي كه پل بيني آن ها پايين تر از حالت طبيعي قرار گرفته است.

·        افرادي كه داراي قوز بيني مختصري هستند.

·        افرادي كه بيني نامتقارن و يا تورفتگي روي بيني شان دارند

·        افرادي كه بيني پهن و گوشتي دارند.

·        افرادي كه قبلاً عمل جراحي بيني انجام داده و ايرادات جزئي دارند.

·        افرادي كه به دليل تورفتگي پل بيني، بيني شان كوتاه به نظر مي رسد.

بهتر است بدانيد تزريق فيلر به بيني براي اشخاصي كه ايرادات اساسي در بيني دارند مناسب نمي باشد.

چه كساني بايد از تزريق فيلر اجتناب كنند؟

تزريق فيلر براي برخي از افراد ممنوع مي باشد. اين افراد عبارتند از:

·        خانم هاي باردار يا شيرده

·        افراد زير 18 سال

·        افرادي كه به ليدوكائين و محصولات داراي هيالورونيك اسيد حساسيت دارند.

·        افرادي كه از قرص هايي مانند آسپيرين و آنتي بيوتيك ها استفاده مي كنند.

·        افرادي كه داراي اختلالات خوني هستند.

·        افراد با بيماري هاي خود ايمني و ديابت

·        افرادي كه در ناحيه سينوس ها، لثه و يا دندان داراي عفونت هستند.

مراقبت هاي قبل از تزريق ژل به بيني

يكي از موارد مهمي كه پزشك حتماً به شما توصيه مي كند اين است كه يك هفته قبل از تزريق فيلر از مصرف داروهاي رقيق كننده خون مانند انواع ويتامين ها، آسپيرين و ايبوپروفن خودداري كنيد چرا كه باعث افزايش كبودي و تورم در محل تزريق مي شوند.

قبل از تزريق هم حتماً صورت خود را از هرگونه ماده آرايشي پاك كنيد.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ساعت: ۰۴:۰۵:۳۷ توسط:salemnews موضوع: جراحي زيبايي نظرات (0)

رژيم لاغري اصولي چيست؟

امروزه با افزايش روز افزون مشكل چاقي و اضافه وزن روش هاي بسياري براي لاغري ابداع شده اند كه برخي از آن ها ريشه علمي ندارند و ممكن است سلامت افراد را به خطر بياندازند. براي كاهش وزن بايد از يك رژيم لاغري اصولي و استاندارد پيروي كرد كه هم به تناسب اندام رسيد و هم سلامت بدن را حفظ كرد. در اين مقاله قصد داريم صفر تا صد رژيم لاغري استاندارد را مورد بررسي قرار دهيم.

ويژگي هاي رژيم لاغري اصولي

هر رژيم لاغري اصولي و استاندارد بر اساس قانون هاي مشخصي ارائه شده است و داراي ويژگي هايي مي باشد كه در ادامه آن ها را شرح مي دهيم:

رژيم لاغري هر شخص متفاوت است

در رژيم هاي لاغري غير استاندارد ويژگي هايي مانند سن، جنسيت، قد، ميزان فعاليت بدني و … هيچ تاثيري بر روي برنامه غذايي شما ندارد، يعني در هر سن و شرايطي كه باشيد باز هم برنامه غذايي تان با بقيه يكسان است. اين در حالي است كه در يك رژيم لاغري اصولي تمام ويژگي هاي شخص در نظر گرفته شده و متناسب با آن برنامه غذايي ارائه مي شود.

براي مثال كالري مورد نياز مردان با زنان متفاوت است و يا هر چه شخص قد بلند تر باشد به كالري بيشتري نياز خواهد داشت.

داراي تمامي گروه هاي غذايي است

همانطور كه اشاره كرديم رژيم لاغري اصولي بايد تمام گروه هاي غذايي را دارا باشد. اكثر رژيم هاي غير استاندارد فرد را از خوردن برخي گروه هاي غذايي منع مي كنند.

هيچ وعده غذايي را حذف نمي كند

بسياري از رژيم هاي نادرست برخي از وعده هاي غذايي را حذف مي كنند.

براي مثال اجازه خوردن وعده شام را به فرد نمي دهند. و يا ميان وعده اي براي او در نظر نمي گيرند، در حالي كه رژيم لاغري اصولي بايد تمام وعده هاي اصلي و ميان وعده را داشته باشد.

برخي از رژيم هاي لاغري به شدت كالري را محدود مي كنند و موجب مي شوند كه فرد مدام احساس گرسنگي داشته باشد. اين موضوع فرد را وادار به شكستن رژيم مي كند.

هزينه بر نمي باشد

از ديگر ويژگي هاي رژيم لاغري مناسب و صحيح، مقرون بصرفه بودن آن است و احتياجي به هزينه هاي اضافي براي خريد قرص، دمنوش لاغري و غذاهاي خاص ندارد.

سلامت بدن را به سرعت كاهش وزن ترجيح مي دهد

انواع مختلفي از رژيم هاي لاغري وجود دارند كه كاهش وزن زيادي را در مدت زمان كوتاه وعده مي دهند. اكثر افرادي كه از اين رژيم ها استفاده مي كنند شايد در عرض چند روز وزن زيادي را كم كنند اما اين كاهش وزن پايدار نيست و بعد از مدتي وزنشان به حالت اوليه باز مي گردد. اين رژيم ها عوارض بسياري هم براي بدن در پي دارد.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ساعت: ۰۴:۰۳:۱۵ توسط:salemnews موضوع: ورزش و سلامتي نظرات (0)