مجله سلامتی، زیبایی و پزشکی مجله سلامتی، زیبایی و پزشکی .

مجله سلامتی، زیبایی و پزشکی

لاغر کردن صورت با رژیم غذایی

چهره هرشخص منحصر به خود اوست و هر چهره زیبایی خاص خود را دارد. اما اگر از چهره خود رضایت کامل را ندارید و دوست دارید صورتی لاغر همراه با گونه های برجسته و بدون غبغب داشته باشید می توانید از راهکارهایی که ما در این مقاله برای لاغر شدن صورت که به آن ها اشاره کردیم استفاده کنید.

لاغر کردن صورت با کاهش مصرف قند و نمک

مصرف مواد غذایی پر قند را کاهش دهید: مواد غذایی حاوی قند ساده مانند شکر، شیرینی‌ ها، نوشیدنی ‌های گازدار و محصولات نانوایی را کاهش دهید. به جای آن، از منابع قند طبیعی مانند میوه ‌ها، سبوس‌ های کامل و غلات استفاده کنید.

کاهش مصرف نمک: مصرف زیاد نمک می‌ تواند باعث کشیدن آب زیاد بدن شود و باعث چاقی می گردد. به جای آن، از انواع ادویه ‌ها و طعم‌ دهنده‌ های طبیعی مانند فلفل سیاه، زعفران، آویشن و زنجبیل برای افزایش طعم غذاها استفاده کنید.

لاغر کردن صورت با تغییر برنامه غذایی

کاهش مصرف کالری: برای لاغری صورت و کل بدن، مهم است که کالری مصرفی را کاهش دهید تا بدن از چربی‌ های ذخیره شده استفاده کند. برنامه غذایی خود را طوری تنظیم کنید که مصرف کالری روزانه شما کاهش یابد.

مصرف مواد غذایی کم چرب: مصرف مواد غذایی کم چرب و با اندک میزان چربی اشباع (مانند روغن‌ های نباتی، ماهی، مرغ بدون پوست و محصولات لبنی کم چرب) می ‌تواند به کاهش چربی صورت کمک کند.

مصرف مواد غذایی کم قند: مصرف مواد غذایی حاوی قند ساده و غذاهای پرقند مانند شکلات، شیرینی، نان سفید و نوشیدنی ‌های شیرین را کاهش دهید.

مصرف آب به میزان کافی: مصرف آب به میزان کافی می تواند در لاغر شدن به شما کمک کند.

مصرف مواد غذایی با فیبر بالا: مواد غذایی حاوی فیبر مانند میوه ‌ها، سبزیجات، ماهی، مرغ و محصولات لبنی کم چرب می ‌توانند به سیری شما کمک کنند و از احساس گرسنگی جلوگیری کنند.

رژیم غذایی متعادل: از مواد غذایی متنوع و متعادل یا یک رژیم لاغری اصولی استفاده کنید تا بدن به تمامی نیازهای غذایی خود برسد و از هر گروه غذایی به اندازه کافی مصرف کنید.

لاغر کردن صورت با خواب به موقع و کافی

خواب کافی و به موقع یکی از عوامل مهم در مراقبت از سلامتی عمومی بدن و همچنین لاغری صورت است. در اینجا چند نکته در مورد تأثیر خواب به موقع و کافی بر لاغری صورت آورده ایم:

کاهش استرس و افزایش تعادل هورمونی: خواب کافی می ‌تواند به کاهش استرس کمک کند که یکی از عوامل موثر در لاغری صورت است. هورمون‌ های استرس مانند کورتیزول می ‌توانند باعث افزایش وزن و تورم در صورت شوند. با خواب کافی، تعادل هورمونی بدن بهبود می ‌یابد و این موضوع می ‌تواند به کاهش چربی صورت کمک کند.

تقویت سیستم ایمنی: خواب کافی می ‌تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند که در نتیجه به کاهش التهاب و تورم در صورت کمک می ‌کند.

حفظ ساختار پوست: کمک به حفظ و رسیدگی به پوست و مرطوب نگه داشتن همیشگی پوست از افتادگی و چروک ‌های زودرس جلوگیری می کند، که این موارد نیز می ‌توانند به تازه شدن و لاغرتر به نظر آمدن صورت کمک کنند.

لاغر کردن صورت با پرهیز مصرف الکل

پرهیز از مصرف الکل می ‌تواند به لاغری صورت کمک کند و به دلیل اثرات مخرب آن بر سلامتی و ظاهر پوست می ‌تواند باعث تورم و التهاب در صورت شود و در نتیجه باعث ضایع شدن انعطاف ‌پذیری پوست و ایجاد چین و چروک در این صورت شود.

منبع: healthyrecipe.ir


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت: ۱۲:۳۰:۱۰ توسط:salemnews موضوع: ورزش و سلامتی نظرات (0)