مجله سلامتي، زيبايي و پزشكي مجله سلامتي، زيبايي و پزشكي .

مجله سلامتي، زيبايي و پزشكي

رژيم غذايي بعد از بوتاكس معده

يكي از مهم ترين نكات پس از بوتاكس معده كه بايد در نظر داشته باشيد و پزشكتان تاكيد زيادي روي آن دارد رژيم غذايي پس از بوتاكس معده مي باشد. زيرا پس از انجام اين كار به دليل كارهايي كه روي معده تان انجام داديد، بايد مراقب باشيد و يكسري از كارها را انجام دهيد. در اين مقاله با ما باشيد تا اين موضوع را بررسي كنيم.

رژيم غذايي پس از بوتاكس معده چگونه است؟

مايع بوتاكس با يك سوزن بسيار ريز از طريق آندوسكوپ تزريق مي شود. تزريق بوتاكس يك جراحي نيست و به ديواره معده آسيب كمتري وارد مي كند. اما باز هم توصيه مي شود در سه روز اول تا زماني كه معده بهبود يابد غذاهاي ساده مصرف كنيد.

رژم غذايي در سه روز اول:

·        آب

·        ماست

·        سوپ هاي مغذي

·        آب ميوه هاي تازه

پس از سه روز اول، غذاهاي جامد را شروع مي كنيم، زيرا بوتاكس تأثير خود را بر روي غذاي جامد نشان مي دهد. دليل اين امر اين است كه تأثير اصلي بوتاكس معده كاهش حركات معده است تا غذا براي مدت طولاني تري در معده وجود داشته باشد كه به بيماران كمك كند براي مدت طولاني تري احساس سيري كنند. براي رسيدن به اين هدف، غذاي جامد بهترين است، زيرا غذاي جامد بدون حركات ديواره معده نمي تواند معده را ترك كند.

غذاهاي مجاز و ممنوع پس از تزريق بوتاكس معده؟

رژيم غذايي بعد از بوتاكس معده قوانين كلي را مانند هر رژيم غذايي سالم ديگري دارد. در اين رژيم ، غذاهاي با فيبر بالا و غذاهاي كم كربوهيدرات توصيه مي شود. همچنين رژيم غذايي پس از بوتاكس مصرف شيرينيجات و شكلات و قند هاي افزودني را منع مي كند. براي بسياري از افراد قبل از انجام بوتاكس رعايت كردن اين قوانين بسيار سخت به نظر مي رسد اما پس از اثر بوتاكس كه “كاهش اشتها و سيري طولاني مدت” است، اين كار را به راحتي مي توان انجام داد.

منبع: bariatricsurgery.ir


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ساعت: ۱۱:۲۹:۲۷ توسط:salemnews موضوع: جراحي زيبايي نظرات (0)

لاغر كردن صورت با رژيم غذايي

چهره هرشخص منحصر به خود اوست و هر چهره زيبايي خاص خود را دارد. اما اگر از چهره خود رضايت كامل را نداريد و دوست داريد صورتي لاغر همراه با گونه هاي برجسته و بدون غبغب داشته باشيد مي توانيد از راهكارهايي كه ما در اين مقاله براي لاغر شدن صورت كه به آن ها اشاره كرديم استفاده كنيد.

لاغر كردن صورت با كاهش مصرف قند و نمك

مصرف مواد غذايي پر قند را كاهش دهيد: مواد غذايي حاوي قند ساده مانند شكر، شيريني‌ ها، نوشيدني ‌هاي گازدار و محصولات نانوايي را كاهش دهيد. به جاي آن، از منابع قند طبيعي مانند ميوه ‌ها، سبوس‌ هاي كامل و غلات استفاده كنيد.

كاهش مصرف نمك: مصرف زياد نمك مي‌ تواند باعث كشيدن آب زياد بدن شود و باعث چاقي مي گردد. به جاي آن، از انواع ادويه ‌ها و طعم‌ دهنده‌ هاي طبيعي مانند فلفل سياه، زعفران، آويشن و زنجبيل براي افزايش طعم غذاها استفاده كنيد.

لاغر كردن صورت با تغيير برنامه غذايي

كاهش مصرف كالري: براي لاغري صورت و كل بدن، مهم است كه كالري مصرفي را كاهش دهيد تا بدن از چربي‌ هاي ذخيره شده استفاده كند. برنامه غذايي خود را طوري تنظيم كنيد كه مصرف كالري روزانه شما كاهش يابد.

مصرف مواد غذايي كم چرب: مصرف مواد غذايي كم چرب و با اندك ميزان چربي اشباع (مانند روغن‌ هاي نباتي، ماهي، مرغ بدون پوست و محصولات لبني كم چرب) مي ‌تواند به كاهش چربي صورت كمك كند.

مصرف مواد غذايي كم قند: مصرف مواد غذايي حاوي قند ساده و غذاهاي پرقند مانند شكلات، شيريني، نان سفيد و نوشيدني ‌هاي شيرين را كاهش دهيد.

مصرف آب به ميزان كافي: مصرف آب به ميزان كافي مي تواند در لاغر شدن به شما كمك كند.

مصرف مواد غذايي با فيبر بالا: مواد غذايي حاوي فيبر مانند ميوه ‌ها، سبزيجات، ماهي، مرغ و محصولات لبني كم چرب مي ‌توانند به سيري شما كمك كنند و از احساس گرسنگي جلوگيري كنند.

رژيم غذايي متعادل: از مواد غذايي متنوع و متعادل يا يك رژيم لاغري اصولي استفاده كنيد تا بدن به تمامي نيازهاي غذايي خود برسد و از هر گروه غذايي به اندازه كافي مصرف كنيد.

لاغر كردن صورت با خواب به موقع و كافي

خواب كافي و به موقع يكي از عوامل مهم در مراقبت از سلامتي عمومي بدن و همچنين لاغري صورت است. در اينجا چند نكته در مورد تأثير خواب به موقع و كافي بر لاغري صورت آورده ايم:

كاهش استرس و افزايش تعادل هورموني: خواب كافي مي ‌تواند به كاهش استرس كمك كند كه يكي از عوامل موثر در لاغري صورت است. هورمون‌ هاي استرس مانند كورتيزول مي ‌توانند باعث افزايش وزن و تورم در صورت شوند. با خواب كافي، تعادل هورموني بدن بهبود مي ‌يابد و اين موضوع مي ‌تواند به كاهش چربي صورت كمك كند.

تقويت سيستم ايمني: خواب كافي مي ‌تواند سيستم ايمني بدن را تقويت كند كه در نتيجه به كاهش التهاب و تورم در صورت كمك مي ‌كند.

حفظ ساختار پوست: كمك به حفظ و رسيدگي به پوست و مرطوب نگه داشتن هميشگي پوست از افتادگي و چروك ‌هاي زودرس جلوگيري مي كند، كه اين موارد نيز مي ‌توانند به تازه شدن و لاغرتر به نظر آمدن صورت كمك كنند.

لاغر كردن صورت با پرهيز مصرف الكل

پرهيز از مصرف الكل مي ‌تواند به لاغري صورت كمك كند و به دليل اثرات مخرب آن بر سلامتي و ظاهر پوست مي ‌تواند باعث تورم و التهاب در صورت شود و در نتيجه باعث ضايع شدن انعطاف ‌پذيري پوست و ايجاد چين و چروك در اين صورت شود.

منبع: healthyrecipe.ir


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ساعت: ۱۲:۳۰:۱۰ توسط:salemnews موضوع: ورزش و سلامتي نظرات (0)