مجله سلامتی، زیبایی و پزشکی مجله سلامتی، زیبایی و پزشکی .

مجله سلامتی، زیبایی و پزشکی

رژیم غذایی بعد از بوتاکس معده

یکی از مهم ترین نکات پس از بوتاکس معده که باید در نظر داشته باشید و پزشکتان تاکید زیادی روی آن دارد رژیم غذایی پس از بوتاکس معده می باشد. زیرا پس از انجام این کار به دلیل کارهایی که روی معده تان انجام دادید، باید مراقب باشید و یکسری از کارها را انجام دهید. در این مقاله با ما باشید تا این موضوع را بررسی کنیم.

رژیم غذایی پس از بوتاکس معده چگونه است؟

مایع بوتاکس با یک سوزن بسیار ریز از طریق آندوسکوپ تزریق می شود. تزریق بوتاکس یک جراحی نیست و به دیواره معده آسیب کمتری وارد می کند. اما باز هم توصیه می شود در سه روز اول تا زمانی که معده بهبود یابد غذاهای ساده مصرف کنید.

رژم غذایی در سه روز اول:

·        آب

·        ماست

·        سوپ های مغذی

·        آب میوه های تازه

پس از سه روز اول، غذاهای جامد را شروع می کنیم، زیرا بوتاکس تأثیر خود را بر روی غذای جامد نشان می دهد. دلیل این امر این است که تأثیر اصلی بوتاکس معده کاهش حرکات معده است تا غذا برای مدت طولانی تری در معده وجود داشته باشد که به بیماران کمک کند برای مدت طولانی تری احساس سیری کنند. برای رسیدن به این هدف، غذای جامد بهترین است، زیرا غذای جامد بدون حرکات دیواره معده نمی تواند معده را ترک کند.

غذاهای مجاز و ممنوع پس از تزریق بوتاکس معده؟

رژیم غذایی بعد از بوتاکس معده قوانین کلی را مانند هر رژیم غذایی سالم دیگری دارد. در این رژیم ، غذاهای با فیبر بالا و غذاهای کم کربوهیدرات توصیه می شود. همچنین رژیم غذایی پس از بوتاکس مصرف شیرینیجات و شکلات و قند های افزودنی را منع می کند. برای بسیاری از افراد قبل از انجام بوتاکس رعایت کردن این قوانین بسیار سخت به نظر می رسد اما پس از اثر بوتاکس که “کاهش اشتها و سیری طولانی مدت” است، این کار را به راحتی می توان انجام داد.

منبع: bariatricsurgery.ir


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت: ۱۱:۲۹:۲۷ توسط:salemnews موضوع: جراحی زیبایی نظرات (0)

همه چیز درباره کاشت مو

کاشت یا پیوند مو یک روش جراحی است که شامل استخراج فولیکول‌های مو از ناحیه اهداکننده (معمولاً پشت یا کناره‌های سر) و پیوند آنها به مناطقی است که دچار ریزش یا نازک شدن مو شده‌اند. فولیکول‌های موی کاشته‌شده به رشد طبیعی خود ادامه می‌دهند و در نتیجه یک خط رویش مو ترمیم شده و تراکم مو افزایش می‌یابد.

کاربردهای کاشت مو

پیوند مو معمولاً برای درمان طاسی با الگوی مردانه، طاسی الگوی زنانه، کاهش خطوط مو و نازک شدن مو در مردان و زنان استفاده می شود. همچنین می توان از آن برای ترمیم مو در نواحی آسیب دیده از تروما یا اسکار استفاده کرد.

مزایا و عوارض کاشت مو

برای آگاهی بیشتر از کاشت مو بهتر است با مزایا و عوارض آن نیز آشنا شوید.

مزایا

این روش طیف وسیعی از فواید را ارائه می دهد، از جمله:

·        داشتن خط موی طبیعی

·        افزایش اعتماد به نفس

·        بهبود ظاهر

·        توانایی حالت دادن

·        اصلاح موهای کاشته شده مانند موهای طبیعی

عوارض احتمالی

در حالی که کاشت مو به طور کلی ایمن در نظر گرفته می شود، اما باز هم احتمال بروز عوارض بالقوه ای مانند عفونت، خونریزی، جای زخم، ریزش شوک (ریزش موقت موهای کاشته شده) و ظاهر غیر طبیعی در صورت عدم انجام توسط جراح ماهر وجود دارد.

مراقبت های پس از کاشت مو

بعد از کاشت مو رعایت موارد زیر ضروری است:

داروها و دستورالعمل ها

پس از انجام این عمل، جراح دستورالعمل‌های خاص بعد از عمل را به شما ارائه می‌دهد که ممکن است شامل مصرف داروهای تجویز شده برای جلوگیری از عفونت، کاهش تورم و بهبود باشد؛ این دستورالعمل ها باید به دقت رعایت شوند.

مراقبت ملایم از مو

در طول دوره نقاهت اولیه بعد از کاشت مو، رعایت اقدامات ملایم و مراقبت از مو ضروری است. این اقدامات شامل شستن موها طبق دستورالعمل، اجتناب از مالش یا خراش بیش از حد پوست سر و اجتناب از مصرف محصولاتی برای موی زبر است.

بهبودی بعد از پیوند مو

پیوند مو یک فرآیند تدریجی است و زمان می برد تا فولیکول های موی کاشته شده با محیط جدید سازگار شوند و شروع به رشد کنند، ممکن است چندین ماه طول بکشد تا نتایج کامل قابل مشاهده باشد.

منبع: zibaieclub.ir


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۳ اسفند ۱۴۰۲ساعت: ۰۷:۳۱:۵۲ توسط:salemnews موضوع: جراحی زیبایی نظرات (0)

لاغری با دستگاه چگونه است؟

روش های درمان چاقی با توجه به تاثیر آن ها بر روی سلول های چربی به دو گروه دسته بندی می شوند:

تاثیر بر روی اندازه سلول های چربی مانند رژیم های لاغری، ورزش ها، جراحی های لاغری مانند عمل اسلیو معده، بای پس و باندینگ شکمی

تاثیر بر کاهش تعداد سلول ها مانند عمل لیپوساکشن و لیپوماتیک و لاغری با دستگاه های مختلف

انواع مختلف دستگاه های لاغری

برای لاغری با دستگاه می توان از انواع مختلف این دستگاه ها کمک گرفت.

دستگاه لاغری کویتیشن

دستگاه لاغری کویتیشن با استفاده از تکنیکی شبیه به سونوگرافی و با استفاده از امواج اولتراسوند موجب شکسته شدن سلول های چربی توسط مولکول های آب می شود. در حقیقت برخورد امواج اولتراسوند با مولکول های آب باعث تشکیل حباب های ریز در آب می شود که این فرایند کویتیشن نام دارد.

لاغری با دستگاه رادیوفرکانسی

دستگاه لاغری رادیو فرکانسی با گرم کردن سلول های چربی موجب شکسته شدن بافت همبند و آزادسازی اسید های چربی و انتقال آن ها به سیستم لنفاوی می شود. در اثر این فرایند بافت های چربی کوچک تر شده و سایز اندام های دارای چاقی مانند سینه، باسن، شکم، پهلو، ران و …کم می شود. علاوه بر این، به دلیل منقبض شدن پوست، پوست سفت تر شده و با افزایش میزان تولید کلاژن جوان سازی پوست هم اتفاق می افتد.

لاغری با دستگاه کرایولیپولیز

در روش کرایولیپولیز سلول های چربی به قدری سرد می شوند که بدن بتواند آن ها را شکسته و دفع کند. قرار گرفتن در دمای پایین موجب می شود که بافت چربی بدون آسیب رساندن به بافت های اطراف، از بین برود.

لاغری با مزوتراپی

مزوتراپی محلولی است که از ترکیب هورمون ها، آنزیم ها، ویتامین ها، عصاره گیاهان، مواد معدنی و مواد شیمیایی مانند آمینوفیلین تشکیل شده است که تزریق مقدار کمی از آن به ناحیه مورد نظر باعث تجزیه چربی های رسوب شده می شود.

تاثیرات مزوتراپی

معمولاً مزوتراپی برای رفع چربی های رسوب کرده به زیر پوست به کار می رود اما در برخی موارد جهت جوان سازی پوست در دست، گردن و دیگر نقاط بدن هم استفاده می شود.

نکته: این روش برای چربی سوزی ران و پهلو مناسب است که بهتر است در کنار روش هایی مانند کویتیشن و کرایولیپوز انجام شود تا تاثیر بیشتری بر روی لاغری موضعی داشته باشد.

منبع: bariatricsurgery.ir


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ساعت: ۰۱:۲۸:۳۴ توسط:salemnews موضوع: جراحی زیبایی نظرات (0)

فیلر بینی چیست و برای چه کسانی مناسب است؟

فیلر بینی یک روش زیبایی بدون جراحی است که با تزریق فیلر (یک ماده پرکننده ) به زیر پوست بینی باعث تغییر فرم آن به صورت موقت می شود. این روش زیبایی امروزه طرفداران بسیاری دارد که آن را با عنوان “عمل بینی پانزده دقیقه ای” هم می شناسند.

فیلر بینی برای چه کسانی مناسب است ؟

به طور کلی فیلر بینی برای افرادی که دارای نواقص جزئی در بینی خود هستند، مناسب است. افرادی با مشخصات زیر می توانند فیلر را به عنوان بهترین روش زیبایی برای بینی خود انتخاب کنند:

·        افرادی که پل بینی آن ها پایین تر از حالت طبیعی قرار گرفته است.

·        افرادی که دارای قوز بینی مختصری هستند.

·        افرادی که بینی نامتقارن و یا تورفتگی روی بینی شان دارند

·        افرادی که بینی پهن و گوشتی دارند.

·        افرادی که قبلاً عمل جراحی بینی انجام داده و ایرادات جزئی دارند.

·        افرادی که به دلیل تورفتگی پل بینی، بینی شان کوتاه به نظر می رسد.

بهتر است بدانید تزریق فیلر به بینی برای اشخاصی که ایرادات اساسی در بینی دارند مناسب نمی باشد.

چه کسانی باید از تزریق فیلر اجتناب کنند؟

تزریق فیلر برای برخی از افراد ممنوع می باشد. این افراد عبارتند از:

·        خانم های باردار یا شیرده

·        افراد زیر 18 سال

·        افرادی که به لیدوکائین و محصولات دارای هیالورونیک اسید حساسیت دارند.

·        افرادی که از قرص هایی مانند آسپیرین و آنتی بیوتیک ها استفاده می کنند.

·        افرادی که دارای اختلالات خونی هستند.

·        افراد با بیماری های خود ایمنی و دیابت

·        افرادی که در ناحیه سینوس ها، لثه و یا دندان دارای عفونت هستند.

مراقبت های قبل از تزریق ژل به بینی

یکی از موارد مهمی که پزشک حتماً به شما توصیه می کند این است که یک هفته قبل از تزریق فیلر از مصرف داروهای رقیق کننده خون مانند انواع ویتامین ها، آسپیرین و ایبوپروفن خودداری کنید چرا که باعث افزایش کبودی و تورم در محل تزریق می شوند.

قبل از تزریق هم حتماً صورت خود را از هرگونه ماده آرایشی پاک کنید.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ساعت: ۰۴:۰۵:۳۷ توسط:salemnews موضوع: جراحی زیبایی نظرات (0)