مجله سلامتی، زیبایی و پزشکی مجله سلامتی، زیبایی و پزشکی .

مجله سلامتی، زیبایی و پزشکی

رژیم لاغری اصولی چیست؟

امروزه با افزایش روز افزون مشکل چاقی و اضافه وزن روش های بسیاری برای لاغری ابداع شده اند که برخی از آن ها ریشه علمی ندارند و ممکن است سلامت افراد را به خطر بیاندازند. برای کاهش وزن باید از یک رژیم لاغری اصولی و استاندارد پیروی کرد که هم به تناسب اندام رسید و هم سلامت بدن را حفظ کرد. در این مقاله قصد داریم صفر تا صد رژیم لاغری استاندارد را مورد بررسی قرار دهیم.

ویژگی های رژیم لاغری اصولی

هر رژیم لاغری اصولی و استاندارد بر اساس قانون های مشخصی ارائه شده است و دارای ویژگی هایی می باشد که در ادامه آن ها را شرح می دهیم:

رژیم لاغری هر شخص متفاوت است

در رژیم های لاغری غیر استاندارد ویژگی هایی مانند سن، جنسیت، قد، میزان فعالیت بدنی و … هیچ تاثیری بر روی برنامه غذایی شما ندارد، یعنی در هر سن و شرایطی که باشید باز هم برنامه غذایی تان با بقیه یکسان است. این در حالی است که در یک رژیم لاغری اصولی تمام ویژگی های شخص در نظر گرفته شده و متناسب با آن برنامه غذایی ارائه می شود.

برای مثال کالری مورد نیاز مردان با زنان متفاوت است و یا هر چه شخص قد بلند تر باشد به کالری بیشتری نیاز خواهد داشت.

دارای تمامی گروه های غذایی است

همانطور که اشاره کردیم رژیم لاغری اصولی باید تمام گروه های غذایی را دارا باشد. اکثر رژیم های غیر استاندارد فرد را از خوردن برخی گروه های غذایی منع می کنند.

هیچ وعده غذایی را حذف نمی کند

بسیاری از رژیم های نادرست برخی از وعده های غذایی را حذف می کنند.

برای مثال اجازه خوردن وعده شام را به فرد نمی دهند. و یا میان وعده ای برای او در نظر نمی گیرند، در حالی که رژیم لاغری اصولی باید تمام وعده های اصلی و میان وعده را داشته باشد.

برخی از رژیم های لاغری به شدت کالری را محدود می کنند و موجب می شوند که فرد مدام احساس گرسنگی داشته باشد. این موضوع فرد را وادار به شکستن رژیم می کند.

هزینه بر نمی باشد

از دیگر ویژگی های رژیم لاغری مناسب و صحیح، مقرون بصرفه بودن آن است و احتیاجی به هزینه های اضافی برای خرید قرص، دمنوش لاغری و غذاهای خاص ندارد.

سلامت بدن را به سرعت کاهش وزن ترجیح می دهد

انواع مختلفی از رژیم های لاغری وجود دارند که کاهش وزن زیادی را در مدت زمان کوتاه وعده می دهند. اکثر افرادی که از این رژیم ها استفاده می کنند شاید در عرض چند روز وزن زیادی را کم کنند اما این کاهش وزن پایدار نیست و بعد از مدتی وزنشان به حالت اولیه باز می گردد. این رژیم ها عوارض بسیاری هم برای بدن در پی دارد.

 


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ساعت: ۰۴:۰۳:۱۵ توسط:salemnews موضوع: ورزش و سلامتی نظرات (0)